Toyota objavila tehničke pojedinosti novog Priusa

Utorak, 24 Studenog, 2015 - 14:26

Japanski je proizvođač objavio kompletne tehničke podatke nove generacije najpopularnijeg svjetskog hibridnog automobila, odnosno novog Priusa.

autonuic.ba
Toyota objavila tehničke pojedinosti novog Priusa

Toyota navodi kako četvrta generacija Priusa s emisijom CO2 od 70 g/km (-19 g/km) i mješovitom potrošnjom goriva od svega 3,0 l/100 km (-0,9 l/100 km) postiže najveće poboljšanje ekonomičnosti u odnosu na svog prethodnika, a što se prvenstveno može zahvaliti upotrebi potpuno novog hibridnog sustava čiju osnovu čini "termički najučinkovitiji motor na svijetu", potom tu je i premijerno korištena nova modularna TNGA (Toyota New Global Architecture) platforma, kao i "revolucionarni aerodinamični dizajn".

Krenimo redom i recimo kako zahvaljujući raznim doradama Priusov 1,8-litreni VVT-i motor postiže rekordnu termalnu učinkovitost za jednog benzinca od čak 40%. Smanjeno je trenje i razni mehanički gubici pri prijenosu snage čime se dobiva više iskoristive energije iz svake kapi goriva. Također, redizajniran je i ostatak pogonskog sustava, a među glavnim postignućima se ističu smanjenje mase i povećanje učinkovitosti. Tu prvenstveno mislimo na rad CVT mjenjača, elektromotora, upravljačku elektroniku i sl.

Vrijedi spomenuti i novu nikal-metal-hidridnu bateriju koja je sada kompaktnija, lakša te većeg kapaciteta, a nalazi se u potpunosti smještena ispod stražnjeg sjedala čime je omogućena maksimalna iskoristivost prostor unutar putničke kabine i prtljažnika.

Nadalje, u Toyoti tvrde kako aerodinamična svojstva novog Priusa u velikoj mjeri doprinose njegovoj ekonomičnosti jer je dodatno smanjen koeficijent otpora zraka (Cd) s 0,25 na 0,24, a vrijedi reći i kako je nova generacija niža, a oblik automobil svakako olakšava protok zraka ispod, iznad i oko vozila. Time se doprinosi ne samo ekonomičnosti već i boljim voznim sposobnostima vozila.

Konkretnije, novi Prius do 100 km/h ubrzava za 10,6 sekundi, a za ubrzanje od 80 do 120 km/h mu je potrebno 8,3 sekunde. Najveća brzina mu iznosi 180 km/h, a recimo kako kombinirana snaga njegovog hibridnog pogonskog sklopa iznosi 90 kW, odnosno 122 KS.

Na kraju recimo i kako je upotreba spomenute TNGA platforme omogućila snižavanja težišta za 2,5 cm, ujedno i povećanje krutosti automobila i to za čak 60% u odnosu na prethodnika. Nadalje, unaprijeđeni ovjes, poboljšana isporuka snage, izravniji upravljač te učinkovitije kočnice će dati svoj doprinos poboljšanju voznih svojstava novog Priusa, a praktičnosti će svakako pripomoći povećanje vučnog kapaciteta na 725 kg.