Toyota u Ženevi predstavila sportski Yaris GRMN i konceptni i-TRIL

Četvrtak, 9 Ožujka, 2017 - 13:23

Toyota je u Ženevi premijerno predstavila adekvatno izdanje Yarisa s kojim se vraća u svijet sportskih automobila B segmenta, a paralelno s njim predstavljen je i konceptni automobil i-TRIL koji pokazuje kakav bi prevoz u urbanim sredinama mogao biti za desetak godina.

autonuic.ba
Toyota u Ženevi premijerno predstavila sportski Yaris GRMN i konceptni i-TRIL

Toyota je Yaris GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) razvijala uz malu pomoć inžinjera iz tvorničkog odjela Gazoo Racing u kojem razvijaju i proizvode Toyotine trkaće automobile među kojima je i WRC Yaris s kojim se Toyota vratila na svjetsku rally scenu.

Yaris GRMN nudit će se samo u trovratnoj kombinaciji, a nekolicina karoserijskih detalja (zaključno s BBS-ovim crnim aluminijskim 17-inčnim felgama) jasno aludira da se u ovom slučaju ne radi o običnom Yarisu.

I dok su mnogi očekivali da će sportsko izdanje Yarisa (koji je u fazi intenzivnih testiranja mnogo vremena proveo na stazi Nürburgring Nordschleife) pokretati benzinski 1,6-litarski turbo motor, u Toyoti su se na kraju ipak odlučili za benzinski 1,8-litarski četverocilindarski motor koji uz pomoć mehaničkog kompresora raspolaže sa 207 konjskih snaga koje se na prednju osovinu distribuiraju preko 6-stepenog ručnog mjenjača. U borbi protiv podupravljanja svakako će pomoći i ograničena mehanička blokada diferencijala.

autonuic.ba

Zvaničnih podataka o ubrzanjima i maksimalnoj brzini još uvijek nema, ali u Toyoti kažu da Yaris GRMN od 0 do 100 km/h stiže brže od bilo kojeg aktuelnog klasnog konkurenta.

S konceptnim modelom i-TRIL u Toyoti su iznova pokazali da vole pogledati u budućnost. Elektropokretan automobil u koji se pored vozača mogu smjestiti još dvije osobe (u rasporedu koji je McLaren koristio u svom modelu F1) dizajniran je u Toyotinom francuskom dizajnerskom odjelu sa svrhom da pokaže kakav bi nas prevoz u urbanim sredinama mogao očekivati za desetak godina.

autonuic.ba

U automobilu koji ima i opciju autonomnog upravljanja nema nikakvih papučica, jer se upravljanje, ubrzavanje i usporavanje vrši preko kontrolera koji podsjeća na kontrolere koji se koriste u kompjuterskim igrama. Umjesto klasične instrumentne table vozaču je na raspolaganju "head-up" display. S jednim punjenjem baterija i-TRIL može preći skoro 300 kilometara.