TEST: VOLVO V90 Cross Country D5 AWD

Petak, 28 Srpnja, 2017 - 12:25

Plemeniti karavan s off-road ukrasima spreman za avanturu izvan asfalta

autonuic.ba
TEST: VOLVO V90 Cross Country D5 AWD

S povišenom karoserijom i širim tragom kotača, Cross Country izvedba osigurava lakšu vožnju izvan asfalta, pa se u njemu lako zamisliti i u vožnji na posao i na izletima na skijanje zimi ili do mora ljeti izvan utabanih puteva

autonuic.ba

Vrlo upotrebljivi povišeni karavani s pogonom na sve kotače nisu od jučer. Puno prije danas iznimno popularnih SUV-ova svih vrsta i fela Subaru je s takozvanim crossoverskim modelom, svojevrsnom mješavinom karavana i terenca, još 1994. godine otvorio novu klasu s modelom Outback. Prvi europski proizvođač koji je na tržište pustio "povišeni karavan" bio je Volvo s modelom V70 XC i to sad već prije gotovo 20 godina. Audi je slijedio trend pa je već 1999. godine ponudio model A6 Allroad Quattro. Tako je krenulo, a danas čak i Mercedes na visoke noge podiže E-klasu karavan te od ove godine nudi izvedbu All-Terrain.

autonuic.ba

Dakle po svemu, prostora i kupaca za ovakav tip automobila ne nedostaje već godinama, pa već tradicionalno, Volvo od ove godine nudi novu Cross Country izvedbu karavanskog V90. Po našem mišljenju CC izvedba je i najprivlačnija ako bi trebali birati između tri varijante model - S90 , V90 i V90 CC, jer uživo djeluje vrlo pogođeno, raskošno i moćno s obzirom na gabarite i dodane off-road detalje na karoseriji. Testni je primjerak pritom stigao na atraktivnim aluminijskim naplacima od 20 cola s gumama 245/45 što cjelinu čini još pogođenijom. Izvedba CC je u odnosu na standardni V90 podignuta za 65 mm, a i trag kotača je prigodno proširen - za 20 mm sprijeda, odnosno 40 mm straga. Putnička kabina nudi doživljaj praktički identičan onome u V90, što i ne čudi, jer je tamo stvarno teško naći bilo kakav nedostatak, bilo po pitanju ergonomije, bilo po pitanju materijala ili završne obrade. Pritom i ovdje središnjim grebenom kokpita dominira veliki središnji intuitivan i brz tablet.

autonuic.ba

Usto, ne manjka obilje prostora za cijelu obitelj i svu njihovu prtljagu: prtljažnika prima 560 litara koji može porasti do maksimalnih 1526 litara s potpuno ravnom podnicom, a naslon sjedala pritom se obaraju i pritiskom na tipku u bočnoj stranici prtljažnika. Promišljeno. Pod prednjim poklopcem bio je ugrađen dizelski D5 četverocilindraš s 232 KS i 480 Nm, koji uz PowerPulse i dva sekvencijalna Borg-Warnerova turbopunjača te odličan 8-stupanjski automatik, u svim režimima vožnje uvijek raspolaže s dovoljno momenta i vozaču pruža mnoštvo užitka u vožnji na razini 6-cilindarskim motora slične snage. Jednako važno: u kombiniranoj se vožnji zadovoljava s oko 6,6 litara, dok u gradu potrošnja poraste i litru više.

autonuic.ba

Komfor u vožnji je uvijek izuzetan i to za sve putnike, a dinamika se može podešavati putem Drive Mode kotačića na središnjem grebenu, koji je za ovu priliku dobio i mod Off Road. Uglavnom, u svim režimima vožnja može biti vrlo brza, ali i uvijek sigurna zahvaljujući pogonu na sve kotače, kad se uvijek idealno raspoređuje momenta do 50 posto i na stražnju osovinu, ovisno o uvjetima na cesti. I na uvjetno rečeno terenu, V90 Cross Country se pokazuje vrlo upotrebljivim, bilo za vožnju makadamom do udaljene plaže ili prelaska preko blatnjavih dubljih glibova. Vjerujemo da je i na snijegu vrlo upotrebljiv no to sada usred ljeta nismo imali prilike iskušati.

autonuic.ba

Ukratko

Cross Country je u odnosu na klasični Volvo V90 podignut za 65 mm, a i trag kotača ovdje je prigodno proširen, i to za 20 milimetara sprijeda, odnosno 40 milimetara straga. Uz poznati natpis u sklopu branika i zaštite podvozja i blatobrana, petmetarski CC s udaljenošću od 21 centimetrom od tla u prometu je nemoguće previdjeti. Koliki je CC u vanjskim dimenzijama zorno pokazuju njegove Pirelli gume dimenzija 245/45 R20, koje na njemu ni po čemu ne djeluju preveliko

autonuic.ba

Putnička kabina nudi doživljaj praktički identičan onome u V90, što i ne čudi, jer je tamo stvarno teško naći slabu točku. Veliki središnji tablet intuitivan je i brz. Prtljažnik je ogroman, ali i silno praktičan te ima elektrificirano obaranje naslona, a stražnja klupa i integrirane dječje sjedalice

Dvolitreni D5 sa 235 KS jači je dizelaš u ponudi za CC i u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatikom odlično mu pristaje. Benzinci su jači, ali bitno rastrošniji

autonuic.ba