AUTO TEST /Toyota Yaris Bi-Tone 1,5 VVT-iE : Pravo osvježenje

Utorak, 26 Rujna, 2017 - 09:27

Toyota Yaris u ovoj trećoj generaciji je sa nama još od 2011. godine, ali to itekako dobro sakriva. Posljednji redizajn je bio poprilično opsežan, primarno spolja, pa je Yaris i dalje atraktivan, a svoje poznate kvalitete je zadržao i unaprijedio ih. Najvažniji novitet ipak je potpuno novi 1,5-litarski benzinski motor.

autonuic.ba
AUTO TEST /Toyota Yaris Bi-Tone 1,5 VVT-iE : Pravo osvježenje

Iako izgleda da je Yaris pretrpio tek još jedan blaži redizajn, zvanični podaci iz Toyote govore drugačije. Više od 900 novih dijelova, nova podešavanja ovjesa i upravljanja, novi motor, kao i činjenica da je ovaj projekt podmlađivanja predvodio Toyotin europski tim, govori da je pred nama rezultat ipak velikog ulaganja i rada.

autonuic.ba

Skoro potpuno nov prednji dio Yarisa učinio je da ovaj gradski kompakt izgleda zaista atraktivno i gotovo sportski. Uz kombinaciju LED svjetala i dvobojne karoserije u ovom paketu opreme s Yarisom nećete proći neprimijećeno. Dizajneri su definitivno odradili dobar posao, bez obzira na to da li su ovi oblici nekome po ukusu ili ne. I dalje mislimo da mali auti moraju biti bar malo razigrani i privlačni, a Yaris to sada itekako jeste. Novosti ima i nazad, i to prvenstveno kod stop svjetala. Sada su potpuno drugačija, pa iako izgledaju dobro čine se kao da su posuđena s nekog većeg i ozbiljnijeg automobila. Razlika ima i u samim dimenzijama, Yaris je sada i nešto duži, ali to je prije svega zasluga novih i masivnijih branika. Promjena u ponudi prostora nema.

autonuic.ba

Sviđa nam se: kvalitet izrade, performanse novog motora, upravljivost i vozne osobine, cijena...

Najvažnija promjena, ipak, dolazi ispod atraktivne karoserije. Potpuno novi 1,5-litarski atmosferski benzinac mijenja u ponudi dobro poznati 1,33-litarski motor. A uz novi motor stigli su i novi nosači motora, novi amortizeri i podešavanja ovjesa, tako da Yaris u vožnji zaista izgleda potpuno nov i svjež.

autonuic.ba

Sa novim motorom je Yaris nešto brži i troši manje goriva, a ona skraćenica "iE" otkriva da ovaj motor ima elektronsko upravljanje radom ventila. Zanimljivo je i to da ima vodom hlađenu izduvnu granu što također smanjuje potrošnju i emisiju štetnih gasova. Sa 111 KS i 136 Nm okretnog momenta Yaris sa ovim motorom je vrlo okretan i dinamičan, ali na prvu nam se činilo da i nije baš toliko jak kako kažu "papiri". Naravno, u eri turbobenzinaca koji imaju više obrtnog momenta u nižem radnom području to je lako pomisliti. Kada se 1,5 VVT-iE "zavrti" kako treba i zadrži u višem radnom području onda otkriva da može biti vrlo oštar i dinamičan. Ova stara škola gradnje motora u turbo eri možda izgleda zastarjelo, ali to se zaista ne može reći za ovaj motor. Jedina prava zamjerka je zvuk koji je previše "limen" i naporan pri višim obrtajima.

autonuic.ba

Ne sviđa nam se: zvuk motora, položaj sjedenja iza upravljača...

Promjene na podvozju su dale primjetne rezultate, također. Yaris nas je iznenadio dobrim osjećajem u upravljaču i vrlo uvjerljivom upravljivošću čak i pri visokim brzinama. Uz to, dovoljno je udoban, osim na kratkim neravninama na kojima je zadnji dio nešto nervozniji.

autonuic.ba

Unutra je kvalitet izrade i prije svega materijala primjetno poboljšan, što uz zanimljivije kombinacije boja čini Yaris u poređenju sa prethodnim nalik premium proizvodu. Sve obloge koje dolaze pod ruku su uglavnom mekane i ugodne, a crveni umeci izgledaju jednako dobro i uživo kao na fotografijama. Ponuda prostora je i dalje sasvim zadovoljavajuća, te nam se jedino i dalje ne sviđa visoka i jednostavno loša pozicija iza upravljača. Iako je infotainment sistem u Yarisu bogat opcijama i dalje stojimo pri kritikama o preglednosti njegovog interfejsa. Trendovi na ovom području su nemilosrdni i ono što je izgledalo dobro prije par godina sad već izgleda zastarjelo i nepregledno.

autonuic.ba

Uz zaista dobro i detaljno osvježenje na pravim detaljima Toyota je sa Yarisom napravila odličan posao i u cjenovniku. Ovako bogato opremljen, pogonjen i vizuelno zaista atraktivan Yaris po trenutnoj akciji moguće je dobiti za nešto ispod 27.000 maraka. Konkurencija sa sličnom opremom i snagom je primjetno skuplja, a iako je generacijski nešto stariji uz ovo obnavljanje to se Yarisu zaista ne može zamjeriti.