Volvo centar Auto Nuić Vam donosi prve službene podatke o upravo otkrivenom "fully electric" najnovijem Volvo modelu EX90!
Nasljednik Volvo XC90 predstavljen je u obliku potpuno električnog EX90 sa sedam sjedala – najavljen kao nova era za marku dok se njena budućnost samo za EV sve više približava.
Otkriven jučer u Stockholmu, novi EX90 ima evolucijski dizajn koji podsjeća na automobil koji je trebao zamijeniti već proslavljeni XC90, ali se radi o potpuno novom dizajnu - kao što sugeriraju nova 'rešetka' i svjetla, ujednačene ručke na vratima i krovni LiDAR.
Ili rečeno Volvo-ovim riječima, to je "svestran, moderan obiteljski automobil s modernim proporcijama, u kombinaciji s vrhunskom tehnologijom u osnovnom računalstvu, povezivosti i elektrifikaciji".
Kao i kod kuće u Švedskoj, EX90 će se proizvoditi za svjetska tržišta u klimatski neutralnim tvornicama u SAD-u i Kini, i dijelit će mnogo toga s Polestarom 3.
Temeljen na novoj Volvo EV arhitekturi, EX90 će biti lansiran s velikom baterijom od 111 kWh koja pokreće dva motora s trajnim magnetima – što znači električni pogon na sve kotače – sa izlaznim snagama sustava do 380 kW i 910 Nm. Volvo obećava da će ovaj lansirani EX90 imati domet vožnje do 600 km na testnom ciklusu WLTP i da će se moći napuniti od 10 do 80 posto za manje od 30 minuta na DC brzom punjaču.
Očekujemo da će se jeftinije verzije s manjim baterijama i nižim učinkom lansirati u fazama, a tvrtke često odlučuju započeti s najskupljim stupnjem.
Kao što je prethodno navedeno, EX90 će biti prvi Volvo opremljen svim potrebnim hardverom za dvosmjerno punjenje, što znači da će predstavljanje biti retroaktivno. Za one koji preferiraju motore s unutarnjim izgaranjem, lansirat će se ažurirani (i još neotkriveni) XC90, vjerojatno stavljajući mnoge tehnologije iz EX90 u stariji automobil.
Dok je Volvo zatajio više mehaničkih podataka, Polestar 3 vjerojatno služi kao dobra referenca. Ima podesivo regenerativno kočenje s opcijom vožnje s jednom papučicom, vektoriranje električnog momenta putem spojki na stražnjoj osovini i funkciju odvajanja stražnjeg motora usmjerenu na učinkovitost.
Polestar 3 također će standardno dolaziti s dvokomornim zračnim ovjesom i aktivnim amortizerima, s najmanje dva načina vožnje koji se nazivaju komfor i dinamika.
Volvo kaže da svaki EX90 sadrži otprilike 15 posto recikliranog čelika, 25 posto recikliranog aluminija i oko 48 kg reciklirane plastike i bio-baziranih materijala, što odgovara otprilike 15 posto ukupne plastike korištene u automobilu. To je ispred bilo kojeg drugog Volva.
Volvo je Volvo, sigurnost je najvažnija, a razina standardne sigurnosti u EX90 viša je od bilo kojeg od prethodnih automobila marke. Osmišljen je da razumije vas i svoju okolinu te da s vremenom postane pametniji i sigurniji dok uči iz novih podataka i prima ažuriranja.
Senzori izvan kamera i radara – u svijet LiDAR-a – povezani su s automobilskim glavnim računalima visokih performansi, gdje Nvidia Drive pokreće Volvo Cars-ov interni softver za stvaranje “pogleda svijeta u stvarnom vremenu i od 360 stupnjeva” . Kao i sve poznate značajke pomoći vozaču, tu je i novi Pilot Assist s podrškom pri upravljanju tijekom promjene voznog traka. Unutarnji senzori i kamere također mjere koncentraciju oka i potiču vas da obratite pažnju ili sigurno usporavate vozilo ako drijemate.
Konačno, zahvaljujući najsuvremenijem setu senzora, Volvo EX90 je prvi Volvo koji je hardverski spreman za vožnju bez nadzora u budućnosti - ako se ikada dogodi.
Novootkriveni Volvo sustav također koristi radarske senzore za otkrivanje submilimetarskih pokreta u unutrašnjosti automobila, kako bi se zaštitio od slučajnog ostavljanja djece ili kućnih ljubimaca unutra. Sustav je također povezan sa sustavom kontrole klime. Unutra, središnji zaslon od 15 inča ima 5G vezu i Google ugrađen, koristeći svoj operativni sustav. To znači da su dostupne Googleove aplikacije i usluge uključujući Google Assistant i Google Maps, kao i bežični Apple CarPlay.
Što se tiče tehnologija, temeljne sustave i AI EX90 pokreću Nvidia Drive platforme Xavier i Orin, Snapdragon tvrtke Qualcomm Technologies s mogućnostima vizualizacije Unreal Enginea iz svijeta igara i interni softver Volvo inženjera.
“Drugim riječima, vaš Volvo EX90 neće biti samo novi automobil, bit će to vrlo napredno računalo na kotačima. Još bolje, baš kao i vaš pametni telefon ili prijenosno računalo, Volvo EX90 dizajniran je da s vremenom postaje sve bolji, zahvaljujući redovitim ažuriranjima softvera putem bežične mreže,” tvrdi Volvo. Audio sustav Bowers & Wilkins ima Dolby Atmos kao prvi Volvo, kao i zvučnike integrirane u naslon za glavu za impresivniji zvuk.
Umjesto da morate nositi privjesak, možete koristiti svoj pametni telefon kao ključ automobila koji je sinkroniziran s vašim profilom vozača - vjerojatno pomoću NFC protokola.
Počevši s modelom EX90, Volvo kaže da će svake sljedeće godine otkriti jedan novi potpuno električni automobil. Do 2030. namjerava prodavati samo potpuno električne automobile i želi biti klimatski neutralna tvrtka do 2040. "Volvo EX90 je izjava gdje smo i kamo idemo", rekao je izvršni direktor Volvo Cara Jim Rowan.
„Potpuno je električan s dometom do 600 kilometara s jednim punjenjem, dizajniran za daljnje podizanje naših sigurnosnih standarda, prvi Volvo automobil koji je uistinu definiran svojim softverom i dio je šireg ekosustava, povezujući se s vašim domom i drugim uređaja.
“Volvo EX90 je početak nečeg novog za Volvo Cars na mnogo načina” , a sa naše strane, tim Volvo centra Auto Nuić Mostar jedva čeka priliku da Vas i uživo upozna sa svim detaljima ovog sjajnog modela.